czwartek, 27 września 2012

Markizy czekoladowe


Składniki:
1,5 szklanki mąki (dałam ciut więcej bo ciasto mocno się kleiło)
185g masła
szklanka cukru pudru
6 łyżek ciemnego holenderskiego kakao w proszku
żółtko
1 łyżka mleka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (dałam zapach)

Na krem:
100g czekolady gorzkiej
110g nutelli
50g masła


Wykonanie:
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem. Dalej miskując dodać żółtko, ekstrakt/zapach waniliowy i mleko. Na końcu wsypać mąkę wymieszaną z kakao, proszkiem do pieczenia i solą. Wszystko wymieszać łopatką lub łyżką, a kiedy składniki się połączą, szybko zagnieść ciasto (ja tutaj podsypałam trochę mąki bo bardzo się kleiło). Uformować kulę, spłaszczyć i schłodzić 20 minut (ja chłodziłam prawie 40 minut bo po 20 było wciąż bardzo miękkie).

Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość około 4-5mm, wycinać krążki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 10-13 minut w temperaturze 170oC. Studzić na kratce.

Krem: rozpuścić czekoladę, przestudzić. Zmiksować z masłem i nutellą.

Gotową masą przekładać całkowicie ostudzone ciastka.


Smacznego:)

1 komentarz:

  1. Robiłam je juz dwa razy i wyszły pyszne!
    Mieciutkie i ta nutella :P nie tylko dzieci były uszczęśliwione :)
    pozdrawiam

    Ala

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...